Thursday, May 20, 2010

UMRAH pertamaku...

Alhamdulilah syukur ke hadrat ILLAHI kerana berpeluang untuk menjadi tetamu Allah..
Pd 19 Apr 2010 pkul 3pm aku berlepas dr KLIA ke Madinah.
perjalanan mgambil ms hampir 10 jam..
pergh...kebas gak la bontot aku kan..bpe kali tdo pon xsmpi2...layanan stewardess agak mendukacitakn..mybee dye trlalu penat bkrja kot...
aku mnx 3 kali fresh oyen..dye bley wat derk je..gewamnye la...pastu bw tray y de lauk bley trkena kepala sowang pakcik tu...pastu air panas trtumpah ats suar abah aku...trok btoi..abh aku teg0 stewardess tu..pastu bole plak dye sound abah aku blk..dowang nie mmg kasar...berbeza ngn kiter...dugaan kecil la nie...
dlm kui 10pm flight pon mula mendarat...b4 mendarat tu aku intai tingkap...MASYALLAH...santeknyer...manyak sgt cahaya lampu...xbrkelip aku tgk..dr ats nmpk sebuah bandar y sgt besar..bole dkatakn sebesar lautan...luas sgt...aku ngat da smpi ke Madinah...rupenye2 benti sekejab ni Riyadh...maybee nk drop pnumpang..duk lam flight dlm 1jam lebey...kitaowg pon truskn prjalanan.. akhirnyer setelah melalui prjalanan y mkn berjam2 lamenyer..kami pon smpila ke destinasi y ingin dituju..yaa..MADINAH...

sampai2 je kami perlu mnaiki bus ke airport...bus dye xde seat cam kite..smuanyer kena brdiri..pastu driver sblh kiri...ALHAMDULILAH..selamat pon smpi...on da way nk ke Hotel...kami berzikir beramai2 dan mutawwif membacakn doa musafir..tyme tu aku trasa sayu sgt....sampai saje di hotel kami disajikn dgn mknn..pastu semua jemaah dibenarkn balik ke bilik untuk berehat setelah melalui perjalanan y jauh...

ni xabih lg entri nie...cont nx week...

No comments: